Wij streven ernaar dat u binnen enkele maanden terecht kunt voor een intakegesprek. De wachttijd is mede afhankelijk van uw zorgverzekering.
De wachttijden zijn slechts indicaties en kunnen fluctueren afhankelijk van het aantal binnenkomende aanmeldingen. Voor de actuele wachttijd kunt u informeren bij ons secretariaat.
Indien na het intakegesprek overeengekomen wordt om behandeling te starten wordt meestal meteen aangevangen met de behandeling (bijvoorbeeld gesprekstherapie) en hoeft u niet opnieuw te wachten om een volgende afspraak te kunnen inplannen.
Indien u de wachttijd te lang vindt dan kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u dan ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt. Dit is de maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).