CORONAVIRUS – BELEID

Psychiatriepraktijk Helmind volgt de ontwikkelingen van de overheid en de adviezen van het RIVM op de voet. In het kader van het Coronavirus nemen wij maatregelen om de verspreiding te verminderen en om de veiligheid van patiënten en behandelaren zo maximaal als mogelijk te waarborgen. Deze maatregelen vinden plaats met inachtneming van de kwaliteit en dienstverlening die u van ons gewend bent.

Ik heb een eerste afspraak voor diagnostiek (intake). Gaat die door?

U zult worden gebeld om te kijken wat de meest passende oplossing is. Het kan zijn, dat er gekozen wordt voor een intake via (beeld)bellen. Dit zal dan met u worden besproken. Wanneer u zelf ziek bent/klachten heeft die zouden kunnen passen bij het coronavirus wordt het altijd omgezet naar (beeld)bellen.

Op de locaties hebben wij extra hygiënische maatregelen getroffen, zoals het extra schoonmaken van gemeenschappelijke ruimtes en het plaatsen van extra zeep/alcohol. Tevens spreiden wij het aantal personen die tegelijkertijd in een ruimte aanwezig zijn. Het aantal personen op onze locatie is sterk beperkt, omdat alleen de diagnostiek afspraken op onze locatie eventueel doorgaan en de andere afspraken via (beeld)bellen worden uitgevoerd.

Ik heb al vervolgafspraken staan bij mijn psychiater / psycholoog. Gaan die door?

JA. Uw vervolgafspraken gaan gewoon door op de afgesproken dag en tijd.

Echter, vanaf 10 maart komt u niet naar onze locatie; uw behandelaar zal (beeld)bellen met u. Op deze manier werken wij zo veilig mogelijk en loopt uw behandeling geen onnodige vertraging op.

Voor uw afspraak komt u dus niet naar de locatie. Wij zorgen dat de afspraak via (beeld)bellen verloopt. U hebt daarvoor de volgende zaken nodig:

– Een laptop of desktop computer met werkende webcam en microfoon of – indien deze niet beschikbaar is – een tablet of mobiele telefoon (smartphone). Voor de mobiele telefoon of tablet moet eerst de app Jitsi Meet te worden gedownload.

-Een rustige plek waar u privé gesprekken kunt voeren zonder gestoord te worden

– Een plek met een goede internetverbinding

Voorafgaand aan uw afspraak ontvangt u een mail van ons met een link naar onze beveiligde omgeving voor beeldbellen. Om na te gaan of u inderdaad uw afspraak via beeldbellen kunt hebben, zal uw behandelaar vóór de afspraak telefonisch contact met u opnemen.

voor meer informatie over beeldbellen kijkt u op https://therapieland.nl/beeldbellen/

Het kan zijn dat via deze mogelijkheid het niet gaat lukken. We zullen dan met u overleggen of u akkoord gaat met beeldbellen via Skype.

Wat nu als het beeldbellen niet lukt?

Wanneer om technische of andere redenen het beeldbellen niet lukt, dan zal uw afspraak met uw behandelaar telefonisch plaatsvinden. Uw behandelaar belt u op de dag en het tijdstip van de afspraak.

Uw behandelaar belt u met een afgeschermd (geheim) nummer op de dag en het tijdstip van uw afspraak.

Wat doe ik als ik zelf gezondheidsklachten heb?

Mocht u zelf ziekteverschijnselen vertonen, zoals benoemt door de RIVM, dan vragen wij u met klem NIET naar de praktijk te komen, maar contact met ons op te nemen.

Kijk ook naar de sectie vragen en antwoorden met betrekking tot Helmind en coronavirus.

Kijk voor de actuele situatie omtrent het Coronavirus op  https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19. Telefoonnummer van het RIVM: 0800 -1351.