CORONAVIRUS – BELEID

Update: 26 juni 2020

Inmiddels is sprake van versoepeling rondom de Coronamaatregelen en vinden in principe alle gesprekken weer plaats op onze praktijklocaties. Psychiatriepraktijk Helmind volgt de ontwikkelingen van de overheid en de adviezen van het RIVM uiteraard op de voet. Dat betekent dat wanneer u ziekteverschijnselen heeft die gerelateerd kunnen zijn aan het coronavirus u met ons contact opneemt om opties door te nemen. In het kader van het Coronavirus blijven wij maatregelen nemen om de verspreiding tegen te gaan en om de veiligheid van patiënten en behandelaren zo maximaal als mogelijk te waarborgen. Deze maatregelen vinden plaats met inachtneming van de kwaliteit en dienstverlening die u van ons gewend bent. Zo zullen we 1,5 meter afstand bewaren, geen handen schudden en frequent onze handen wassen waarbij we aan u vragen dit ook te doen.

Om drukte te voorkomen, verzoeken wij u om niet eerder dan het afgesproken tijdstip onze praktijk te bezoeken. Indien er al 4 personen in de wachtkamer aanwezig zijn, verzoeken wij u om even elders te wachten (bijvoorbeeld buiten of in uw auto). Dit met inachtneming van de 1,5 meter afstand maatregel.

Tevens hebben wij in onze locaties extra hygiënische maatregelen getroffen, zoals het extra schoonmaken van gemeenschappelijke ruimtes en het plaatsen van extra desinfecterende handgel en tissues. Daarnaast spreiden wij het aantal personen die tegelijkertijd in een ruimte aanwezig zijn. Het aantal personen op onze locatie(s) is sterk beperkt.

Ik heb een afspraak bij mijn psychiater / psycholoog. Gaat deze afspraak door? JA. Uw afspraken gaan gewoon door op de afgesproken dag en tijd.

Heeft u een afspraak via beeldbellen? Het kan door omstandigheden voorkomen dat er op uw of ons verzoek en altijd in overleg met u gekozen wordt contact te hebben via beeldbellen. Dit wordt dan door de desbetreffende behandelaar met u doorgesproken.

Wat nu als het beeldbellen niet lukt? Wanneer door omstandigheden gekozen wordt voor beeldbellen en wanneer om technische of andere redenen het beeldbellen niet zou lukken, dan zal uw afspraak met uw behandelaar telefonisch plaatsvinden. Uw behandelaar belt u mogelijk met een afgeschermd (geheim) nummer op de dag en het tijdstip van uw afspraak.

Hoe werkt het met nieuwe aanmeldingen? Gaan die nog door? We hebben GEEN patiëntenstop. U kunt gewoon verwezen worden door uw (huis-) arts of praktijkondersteuner.

Wat doe ik als ik zelf gezondheidsklachten heb?Mocht u zelf ziekteverschijnselen vertonen, zoals benoemd door het RIVM, dan vragen wij u met klem NIET naar de praktijk te komen, maar contact met ons op te nemen om te kijken naar oplossingen.

Kijk voor de actuele situatie omtrent het Coronavirus op: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19. Telefoonnummer van het RIVM: 0800 -1351.