CORONAVIRUS – BELEID

Psychiatriepraktijk Helmind volgt de ontwikkelingen van de overheid en de adviezen van het RIVM op de voet. In het kader van het Coronavirus nemen wij maatregelen om de verspreiding te verminderen en om de veiligheid van patiënten en behandelaren zo maximaal als mogelijk te waarborgen. Deze maatregelen vinden plaats met inachtneming van de kwaliteit en dienstverlening die u van ons gewend bent.

Om drukte te voorkomen, verzoeken wij u om niet eerder dan het afgesproken tijdstip onze praktijk te bezoeken. Indien er al 4 personen in de wachtkamer aanwezig zijn, verzoeken wij u om even elders te wachten (bijvoorbeeld buiten of in uw auto). 

Ik heb een eerste afspraak voor diagnostiek (intake). Gaat die door?

U zult worden gebeld om te kijken wat de meest passende oplossing is. Het kan zijn, dat er gekozen wordt voor een intake via (beeld-) bellen. Dit zal dan met u worden besproken. Wanneer u zelf ziek bent/klachten heeft die zouden kunnen passen bij het coronavirus wordt het altijd omgezet naar (beeld)bellen.

Op de locaties hebben wij extra hygiënische maatregelen getroffen, zoals het extra schoonmaken van gemeenschappelijke ruimtes en het plaatsen van extra zeep/alcohol. Tevens spreiden wij het aantal personen die tegelijkertijd in een ruimte aanwezig zijn. Het aantal personen op onze locatie is sterk beperkt, omdat alleen de diagnostiek afspraken op onze locatie eventueel doorgaan en de andere afspraken via (beeld)bellen worden uitgevoerd.

Ik heb al vervolgafspraken staan bij mijn psychiater / psycholoog. Gaan die door?

JA. Uw vervolgafspraken gaan gewoon door op de afgesproken dag en tijd.

Heeft u een afspraak via beeldbellen? U hebt daarvoor de volgende zaken nodig:

– Een laptop of desktop computer met werkende webcam en microfoon of – indien deze niet beschikbaar is – een tablet of mobiele telefoon (smartphone). Voor de mobiele telefoon of tablet moet eerst de Blikbel app worden gedownload.

-Een rustige plek waar u privé gesprekken kunt voeren zonder gestoord te worden

– Een plek met een goede internetverbinding

Voorafgaand aan uw afspraak ontvangt u een mail van ons met een link naar onze beveiligde omgeving voor beeldbellen. Om na te gaan of u inderdaad uw afspraak via beeldbellen kunt hebben, zal uw behandelaar vóór de afspraak telefonisch contact met u opnemen.

voor meer informatie over beeldbellen kijkt u op https://therapieland.nl/beeldbellen/

Het kan zijn dat via deze mogelijkheid het niet gaat lukken. We zullen dan met u overleggen of u akkoord gaat met beeldbellen via Skype.

Wat nu als het beeldbellen niet lukt?

Wanneer om technische of andere redenen het beeldbellen niet lukt, dan zal uw afspraak met uw behandelaar telefonisch plaatsvinden. Uw behandelaar belt u op de dag en het tijdstip van de afspraak.

Uw behandelaar belt u met een afgeschermd (geheim) nummer op de dag en het tijdstip van uw afspraak.

Wat doe ik als ik zelf gezondheidsklachten heb?

Mocht u zelf ziekteverschijnselen vertonen, zoals benoemd door het RIVM, dan vragen wij u met klem NIET naar de praktijk te komen, maar contact met ons op te nemen.

Kijk ook naar de sectie vragen en antwoorden met betrekking tot Helmind en coronavirus.

Kijk voor de actuele situatie omtrent het Coronavirus op  https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19. Telefoonnummer van het RIVM: 0800 -1351.